Until Death Do Us Part - Jonas

Selasa, Mac 24, 2009

#325. TV : Empat drama menarik isi slot Cerekapilihan

KHUSUS untuk peminat setia drama Melayu, April ini menjanjikan pelbagai tontonan menarik menerusi pelbagai penerbitan menghiasi slot Cerekapilihan. Menemui penonton setiap Jumaat, jam 1.30 tengah hari di TV3, drama ini menyelitkan pelbagai mesej mengenai kehidupan termasuk pengorbanan, teladan, suka, duka dan hiburan.

Empat drama menarik menanti siaran iaitu Di Luar Bukan Syurga, Garisan Luka, Terlerai Kasih dan Seiras menampilkan pelakon terkenal seperti Nabila Huda, Rita Rudaini, Fauzi Nawawi, Rosyam Noor, Rozie Rashid, Azean Irdawaty, Aida Radzwill, Benjy dan Jehan Miskin.

Di Luar Bukan Syurga (3 April)
SURAYA mempunyai seorang adik bernama Haryati yang tinggal bersama dengannya dan suaminya Johan. Haryati menjalani kehidupan sosial dan perkara ini menimbulkan kebimbangan di hati Suraya dan Johan. Haryati marah dengan sikap Suraya yang baginya mengongkong. Lalu dia cuba untuk memporak perandakan rumah tangga mereka. Haryati memasang strategi bersama Zaki iaitu bekas teman lelaki Suraya. Namun, apabila niatnya itu tidak berjaya Haryati melarikan diri ke Johor bersama Zaki yang ketika itu dikehendaki polis kerana melakukan jenayah berat.

Pelakon: Rashidi Ishak, Nabila Huda, Rita Rudaini, Fauzi Nawawi

Garisan Luka (10 April)

NANI mendirikan rumah tangga bersama kekasihnya, Zaidi dan dikurniakan cahaya mata lelaki bernama Hafiz. Sejak berkahwin Nani jarang balik ke kampungnya. Hanya apabila usia Hafiz mencecah tiga bulan baru Nani pulang. Itu pun untuk menjemput ibunya, Mak Pah supaya dapat menjaga Hafiz yang selalu tidak sihat. Zaidi tidak suka Mak Pah tinggal bersamanya. Saadiah, ibu Zaidi pula selalu menghasut Zaidi supaya jangan terlalu memberi muka kepada Nani dan Mak Pah.

Pelakon: Rosyam Noor, Rozie Rashid, Shaharuddin Thamby, Khaty Azean, Afida Es

# Terlerai Kasih (17 April)

KEMATIAN suami menyebabkan kehidupan Habibah sekeluarga menjadi susah. Dia terpaksa menanggung segala perbelanjaan rumah dan persekolahan anak-anaknya. Lebih lagi apabila dua anaknya, Usu dan Angah akan menghadapi peperiksaan besar. Anaknya yang sulung, Along pula berhasrat menangguh pengajiannya kerana mahu membantu ibunya menyara keluarga. Bagaimanapun, apabila mendapat tawawan mengajar sambilan di pusat tuisyen berdekatan, Nazri membatalkan hasratnya.

Pelakon: Azean Irdawaty, Aida Radzwill, Benjy, Syukri Hashim

# Seiras (24 April)

KAMARIAH, ibu tunggal kepada dua anak lelaki yang mempunyai paras rupa seiras iaitu Amir dan Amri. Bagaimanapun, karakter mereka berdua agak karakter berbeza. Amir seorang yang pemalu dan mempunyai teman wanita bernama Zura.

Amri pula peramah dan menuntut di luar negara. Kamariah menaruh hati terhadap Pak Ali jirannya yang juga seorang bapa tunggal kepada anak lelaki yang cacat, Keoi. Namun, Pak Ali tidak menunjukkan minatnya terhadap Kamariah kerana dia menyukai jururawat bernama Haizah yang menjaga Keoi. Haizah sering menegur Amir tetapi Amir tidak bersikap mesra lantaran sikapnya yang pemalu.

Pelakon: Jehan Miskin, Aliza Abdullah.

Sumber : Berita Harian

0 ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Layar Reader

Layar Komuniti II

Empunya Diri

Foto saya
Nature Luver, Movie Buff, Bookworm, Photogeek, Bread Krazy,

Layar Frenz I

Layar Subscribe

Add to Google Reader or Homepage

Subscribe in NewsGator Online

Add to My AOL

Subscribe in Bloglines

Layar Frenz II

Layar Community

  ©Layar 2009 Template by Our Blogger Templates

Back to TOP