Until Death Do Us Part - Jonas

Jumaat, Mac 27, 2009

#349. Musuh jadi rakan karib

PELBAGAI filem menarik berbentuk romantik, komedi dan aksi disiarkan 8TV setiap Sabtu jam 8.30 malam. Pastinya filem popular dari Asia menjadi pilihan penonton setia 8TV bagi memenuhi malam minggu bersama keluarga dengan penuh ceria.Bermula dengan filem komedi, Tricky King yang mengisahkan Ohmygod lakonan Eric Kot yang kehilangan pekerjaan dan maruah kepada King Of Tricks. Dia kemudian bekerja dan menjadi anak didik Supreme King of Tricks. Mereka kemudian ditugaskan Go Lumbus untuk memalukan kakak tirinya.Ohmygod pula jatuh cinta dengan Dkny (Anthena Chu) yang bekerja sebagai jururawat. Filem yang disiarkan pada 4 April ini padat dengan aksi lucu turut dibintangi Sherming Yiu, Mark Lui, Ann Lee, Wong Jing dan Nat Chan.

Siri seterusnya menampilkan gandingan pelakon popular Hong Kong, Anita Yuen dan Emil Chow dalam filem Just Married yang disiarkan menerusi slot sama pada 11 April.Filem romantik komedi mengisahkan Kau Siu Suet (Anita Yuen), eksekutif pemasaran yang bertemu dan akhirnya berkahwin dengan jejaka baik hati bernama Kong Chi Wah (Emil Chau).Namun, perkahwinan mereka dilanda masalah apabila Madam Kong (ibu Wah) yang dilakonkan Lydia Sum datang ke rumah mereka dan sentiasa mencari salah Siu Suet.

Filem yang padat dengan aksi dan tragik turut dipaparkan menerusi Welcome To DongMakGol yang disiarkan pada 18 April. Filem ini mengisahkan juruterbang tentera laut dari Amerika Syarikat, Neil Smith, yang ditimpa kecelakaan apabila kapal terbang dipandunya terhempas di Dongmakgol iaitu sebuah perkampungan terpencil di Korea.

Neil yang parah diselamatkan penduduk kampung. Tidak jauh dari kampung itu, perang tercetus antara Korea Utara dengan Korea Selatan dan membunuh ramai penduduk.

Namun, hanya tiga askar dari Korea Utara terselamat iaitu Rhee Soo-hwa (Jeong Jae-yeong), Chang Young-hee (Lim Ha-ryong) dan Seo Taik-gi (Ryu Duk-hwan).

Mereka dijumpai seorang budak perempuan terencat akal bernama Yeo-il (Kang Hye-jeong). Yeo-il membawa askar itu ke kampungnya dan di sana mereka bertemu dengan dua askar Korea Selatan iaitu Pyo Hyun-chul (Shin Ha-kyun) dan Moon Sang-sang (Seo Jae-kyung).Penduduk kampung langsung tidak mengetahui yang mereka bermusuhan. Namun Dongmakgol berjaya merubah persepsi dan pendirian masing-masing dan mereka akhirnya menjadi rakan baik.

Diikuti tayangan filem dari Jepun, Final Romance yang mengisahkan percintaan antara Ah Dik (Edison Chen) dan Jean (Amanda Strang). Ah Dik dan Jean bertemu di Jepun untuk membawa abu mayat adik mereka yang juga pasangan kekasih untuk disemadikan.

Ah Dik dan Jean akhirnya jatuh cinta namun hubungan mereka terganggu apabila bapa Jean membawanya pulang ke Hong Kong untuk dijodohkan dengan seorang doktor. Ah Dik pulang ke Hong Kong untuk bertemu Jean dan mendapat tahu kematian adiknya mempunyai kaitan dengan bapa Jean.

Pengurus Besar Penjenamaan, Pembangunan Perniagaan, Pemasaran dan Komunikasi 8TV, Lam Swee Kim berkata sebagai stesen televisyen tempatan yang mencatat pertumbuhan dari segi jumlah penonton pihaknya sentiasa memastikan pemilihan program terbaik untuk disiarkan di stesen berkenaan.

"Kami hanya menyediakan yang terbaik untuk penonton-penonton setia kami. Semoga penonton terhibur menerusi program yang disediakan," katanya.

Sumber : Harian Metro

0 ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Layar Reader

Layar Komuniti II

Empunya Diri

Foto saya
Nature Luver, Movie Buff, Bookworm, Photogeek, Bread Krazy,

Layar Frenz I

Layar Subscribe

Add to Google Reader or Homepage

Subscribe in NewsGator Online

Add to My AOL

Subscribe in Bloglines

Layar Frenz II

Layar Community

  ©Layar 2009 Template by Our Blogger Templates

Back to TOP