Until Death Do Us Part - Jonas

Isnin, April 13, 2009

#387. Simpati Untuk Talentime

PAPA terkedu dan termenung seketika apabila memikirkan nasib filem Talentime yang khabarnya tidak mendapat sambutan yang begitu memberangsangkan.Nak kata filem ini mendapat ulasan yang tidak begitu baik sehingga mampu mempengaruhi minda penonton dan peminat filem Melayu, tak boleh juga.Ini kerana rata-rata ramai yang memuji filem ini dan Talentime juga disifatkan sebagai karya terbaik Yasmin Ahmad.Papa terkejut apabila mendengar kutipan filem Talentime yang sehingga kini belum pun mencecah RM500,000.

Sayang seribu kali sayang apabila sebuah karya baik seperti Talentime perlu berdepan dengan situasi yang tidak menggembirakan seperti ini.Ada yang kata filem ini tidak laku adalah kerana barisan pelakon baru yang mewarnai filem ini selain daripada Talentime dikatakan sebagai sebuah filem yang bukan mass market.Mungkin juga ia berpunca kepada senario ekonomi kini yang tidak memberangsangkan. Tetapi, kalau Papa perhatikan di panggung-panggung wayang, tak pernah putus dengan pengunjung. Masih lagi ramai yang meluangkan masa menonton filem di pawagam.

Apalah salahnya luangkan masa untuk menonton filem kita sendiri. Papa faham ramai yang ada tanggapan skeptikal terhadap filem tempatan tetapi bukan semua filem kita teruk.

Sementara masih ada masa ini, apa kata luangkan masa anda menonton Talentime yang Papa percaya tidak akan merugikan wang anda kerana inilah filem Malaysia yang dicari selama ini.

Apa pun, Papa percaya, Yasmin seorang yang optimis dan yakin dengan kerjaya seninya walaupun filem-filemnya sering kali dikritik serta kurang mendapat sambutan.

Dengar cerita, Yasmin sudah pun ada projek filem terbaru dengan Primeworks Studios Sdn. Bhd. Filem apalah agaknya ya? Tak sabarlah Papa.

Adakah seorang personaliti TV yang membuat kemunculan istimewa dalam Talentime akan diundang semula untuk filem ini? Sama-sama kita nantikan.

Sumber : Utusan Malaysia [08/04/09]

Catat Ulasan

Layar Reader

Layar Komuniti II

Empunya Diri

Foto saya
Nature Luver, Movie Buff, Bookworm, Photogeek, Bread Krazy,

Layar Frenz I

Layar Subscribe

Add to Google Reader or Homepage

Subscribe in NewsGator Online

Add to My AOL

Subscribe in Bloglines

Layar Frenz II

Layar Community

  ©Layar 2009 Template by Our Blogger Templates

Back to TOP